pátek 26. dubna 2013

ČOKO-CHIA BUCHTA


Bez mouky, bez tuku, bez cukru, bez vajíčka...jde z toho vůbec upéct buchta? Samozřejmě a výsledek můžete vidět na fotce! Chia semínka jsou takový malý zázrak, o čemž mě opětovně přesvědčily při včerejším pečení a dnešním snídání. Stačila jich troška (musela - doma došly zásoby :D), ale i tak vytvořily skvělou snídani. Inspirovala jsem se tady, ale původní recept jsem ještě dost upravila.


Budete potřebovat:
             na 1 porci

10g chia semínek
10g lněných semínek
100ml mléka
1 střední banán (80g)
60g vloček (požila jsem pšeničné)
1 lžička karobu/kaka (5g)
1 lžička prášku do pečiva



Postup přípravy:
Chia semínka smícháme s drcenými lněnými semínky, zalijeme 50ml mlékem a necháme 5-10 minut odstát, aby semínka nabobtnala a vytvořila gel. Původně jsem chtěla použít pouze 20g chia semínek, ale při přípravě jsem zjistila, že mi doma zbývá posledních 10g. Použila jsem tedy částečně i semínka lněná, o kterých jsem se dočetla, že mají podobné účinky jako chia :)


Vločky pomeleme – není třeba mlít úplně na mouku, stačí trochu podrtit. Banán rozmačkáme a smícháme s namočenými semínky (teď už by měly mít gelovou konzistenci) a přilijeme druhých 50ml mléka. Přidáme vločky, karob (nebo kakao) a lžičku prášku do pečiva.

Těsto přelijeme do dvou menších formiček nebo jedné větší a pečeme při 180 stupních asi 20 minut.



Já si nejraději peču v množství pouze jedné porce, ale vy si samozřejmě můžete množství klidně navýšit :) Chia semínka celou buchtu krásně spojily, takže opravdu nebylo třeba přidávat navíc ještě vajíčko. Navíc vytvořily výbornou a zajímavou chuť, kvůli které si zajdu zásoby chia semínek brzy doplnit, abych si tuto snídani mohla upéct znovu. Na doslazení jsem použila pouze banán, který je jako ovoce poměrně sladký. Výsledná buchta však není příliš sladká, takže sladkomilové můžou ještě přisladit ;)


Energetické hodnoty:
  • 1767Kj (421Kcal)
  • 16g bílkovin
  • 63g sacharidů 
  • 9g tuků




10 komentářů:

  1. Asi to zkusím, a místo banánu dám dětskou přesnídávku, nějak nevím, co s nima ;-)

    OdpovědětVymazat
  2. Momičko, to vypadá naprosto úchvatně! :))
    Škoda jen, že nemám ta chia semínka, samozřejmě jsem na ně včera ve zdravé výživa zapomněla. :D

    OdpovědětVymazat
  3. Tyyy jo, to vypadá sakra dobře! Z chia semínek jsem ještě nic nepekla... Hned zítra vyzkouším na snídani :)

    OdpovědětVymazat
  4. To byla poslední kapka do mého nerozhodného poháru! jdu koupit chia semínka;)

    OdpovědětVymazat
  5. ta je dokonalá!! :-) zakládám zakládám :)

    OdpovědětVymazat
  6. U nás v prodejně teď berou samé dobroty,včetně chia-ovesných housek.Když si jí dám k snídani ještě s miskou ovoce,ani se mi nechce svačit protože to hrozně zasytí :D

    OdpovědětVymazat
  7. To zní moc moc dobře! Díky za typ

    OdpovědětVymazat
  8. Dokonalé! Určitě vyzkouším, chia semínka jsem začala mít v oblibě a tohle vypadá hodně lákavě :-)

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za všechny komentáře :) Odpovídám na ně tady na blogu ;)