sobota 2. března 2013

ČERVENÁ ČOČKA S RAJČATY A POLENTOU

 Tohle je další z mých oblíbených variací s červenou čočkou. Kromě kaše z červené čočky s mrkví dělávám často právě tuhle, kdy čočku kombinuji pro změnu s rajčaty. Pro doplnění více bílkovin přistrouhám tvrdý sýr a jako přílohu mám nejradši polentu :)



Budete potřebovat:
            na 2 porce

60g červené čočky
1 konzervu krájených rajčat
250 ml vody
50g zakysané smetany (14%)
koření
40g tvrdého sýru

80g polenty
300ml vody
5g másla
sůl
 

Postup přípravy:
Rajčata, vodu a čočku dejte do hrnce a vařte dokud čočka nezměkne a nevznikne vám hustší kaše. Kdyby se voda vyvařila příliš rychle a čočka byla stále tvrdá, přilijte jí více ;) Poté dochuťte dle chuti oblíbeným kořením, přidejte zakysanou smetanu a promíchejte. Navrch nastrouhejte tvrdý sýr. Podávat můžete s pečivem nebo s polentou.

Příprava polenty: vodu osolte a přiveďte k varu. Přidejte polentu a vařte do husté koše. V polentě pak nechte rozpustit kousek másla. Kaši přelijte do menší nádoby (ideálně vyloženou například pečícím papírem) a nechte ztuhnout. Poté můžete polentu nakrájet a přikusovat ke kaši :)



Energetické hodnoty:
          1 porce čočky
  • 1458Kj (347Kcal)
  • 21g bílkovin
  • 42g sacharidů
  • 8g tuků


        1 porce polenty
  • 663Kj (158Kcal)
  • 3g bílkovin
  • 31g sacharidů
  • 2g tuků

................................................................................................................................................................................


               FACEBOOK - STRÁNKA
                  FACEBOOK - SKUPINA
                      FORMSPRING

9 komentářů:

  1. je ta polenta tak dobrá?:) mě moc napoprvé nezaujala, ale asi jí dám další šanci:) chutnala mi jen na sladko s mlékem...bylo to jako krupice ach !:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně fakt chutná! A to ji dělám jenom na slano, na sladko jsem ji ještě neměla a to jsem dneska dobrala balení :)

      Vymazat
  2. Dostala jsem hroznou chuť na polentu!:)
    Už jsem jí hrozně dlouho neměla..Červenou čočku,ale moc v lásce nemám, tak vymyslím něco jiného:)

    OdpovědětVymazat
  3. vypadá výborně! na recept s červenou čočkou se už dlouho chystám :)

    OdpovědětVymazat
  4. Vypadá hezky:) Slyšela jse mže barevná čočka je zdravější!

    OdpovědětVymazat
  5. Jednoduché, rychlé a dobré :) Díky!

    OdpovědětVymazat
  6. Před chvilkou jsem dojedla a bylo to moc dobré ;) akorát jsem neměla smetanu, tak jsem použila trochu bílého jogurtu. Díky za recept ;)

    OdpovědětVymazat
  7. Bylo to výborné, děkuju!:)
    Darina

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za všechny komentáře :) Odpovídám na ně tady na blogu ;)