středa 6. února 2013

ZELENINOVÉ KARI


Recept na zeleninovéé karí, kterým jsem se inspirovala v magazínu Albert. Víceméně to byl několika stránkový leták, ale doplněný o zdravé recepty (protože v lednu přece všichni žijou najednou zdravě). Zaujal mě tam jediný recept a já hned věděla, že tento určitě vyzkouším. (A ne jako u většiny jídel, kdy si říkám to samé, ale vlastně k tomu nikdy nedojde)
 
 
Tenhle oběd/večeře je opravdu jednoduchý, nenáročný a vděčný :) Kombinují se zde brambory, zelenina, kari a červená čočka. Nikdy dříve jsem podobnou kombinaci asi nejedla, ale odteď už bude mou oblíbenou. Jak víte (třeba z mých Food Inspiration), jsem fanda do luštěnin. Mnoho lidí je moc nevyhledává a má problém je zařadit do jídelníčku alespoň 1x týdně. No tak já jsem člověk, který si je dá klidně každý den (a žádnými zažívacími potížemi netrpím). Čočka, fazole, hrách, cizrna - do salátu, do polévky, na kaši... Ale taky tomu takhle nebylo vždycky. Nějak jsem si k nim našla cestu postupně. No shrnuto...jelikož tento oběd obsahuje právě i tu červenou čočku, byla jsem si jistá, že mi určitě bude chutnat. A taky že chutnal!

Rozpis surovin byl uveden na 4 porce. Proto jsem vzala ode všeho víceméně půlku, abych měla porce 2 (vařím si vždycky oběd na 2 dny). Ve výsledku se mi ale zdálo, že toho je na 2 porce nějak málo (alespoň pro mě), takže příště možná poměry ještě trochu poupravím. Ačkoliv toho tedy nebylo moc, je fakt, že mě toto jídlo ještě ve spojitosti s celozrnným chlebem zasytilo dobře. A to často mívám po obědě hlad celkem brzo :)


Budete potřebovat:

1 lžíci oleje
1/2 cibule
2 stroužky česneku
400g brambor
2 mrkve (já měla menší, takže celkem 90g)
1 petržel (60g)
1 lžíce kari koření
50g červené čočky
asi 750 ml zeleninového vývaru (nebo voda + bujón)
jogurt, zakysaná smetana nebo obojí
popřípadě chléb jako příloha

 
Příprava:
Cibuli i česnek nakrájejte nadrobno a orestujte na oleji. Já použila cibuli červenou, je mi tak nějak sympatičtější :D Poté přidejte brambory nakrájené na kostičky a mrkev s petrželí na plátky, kolečka, půlkolečka...jak je libo. Zeleninu orestujte dozlatova a pak zasypejte 1 lžíci kari. Přidejte vývar (nebo vodu + bujón) a červenou čočku. Vařte 15-20minut dokud zelenina i čočka nezměknou a nevytvoří se jakási kaše (polévka by z toho být neměla). Pak už můžete servírovat. Nahoru ještě dejte bílý jogurt nebo zakysanou smetanu. Já smíchala obojí v poměru 1:1 (2x25g, ale nahoru jsem dala pouze polovinu tohoto mixu).

V Albertu píší, že podávat máme s libanonským chlebem. Ten já jsem neměla, ale použila jsem celozrnný se kterým to bylo taky výborné. Šlo by to i bez pečiva (přecejen už tam jsou brambory), ale to by mě osobně asi nezasytilo. Zda si ho tedy přidáte nebo ne, to už nechám na vás ;)




Energetické hodnoty:
na 1 porci (polovina z množství, bez pečiva):
1545Kj, 11g bílkovin, 52g sacharidů, 8g tuků

s 1 plátkem celozrnného chleba:
2005Kj, 15g bílkovin, 70g sacharidů, 10g tuků

Není tam moc bílkovin, pravda. Já však mám problém spíše s tím, že mám věčně bílkovin nadbytek, takže mi to ani nevadilo. Ale kdo by chtěl, klidně si tam může třeba nějaké to maso přidat, aby bílkoviny navýšil ;)

................................................................................................................................................................................


               FACEBOOK - STRÁNKA
                  FACEBOOK - SKUPINA
                      FORMSPRING

2 komentáře:

  1. Toto jídlo jsem si hrozně moc oblíbila, je úúúžasné :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jo to je, taky ho zrovna plánuji dělat znovu - nejspíš zítra :)

      Vymazat

Moc děkuji za všechny komentáře :) Odpovídám na ně tady na blogu ;)