středa 6. února 2013

PODZIMNÍ OVESNÁ KAŠE

 Ovesná kaše na snídani - to je klasika. Ráda bych se s vámi ale podělila o jednu variaci, kterou jsem si obzvláště oblíbila. A když už snídám stejnou snídani po třetí během jednoho týdne, tak to už je u mě opravdu co říct :D Obvykle totiž snídaně spíše střídám a každý den ji mám trošku jinou. No, bejvávalo :D Prvně jsem neustále opakovala dýňovou a teď mám další podzimní hit :)


Nevím čím to je, ale vždycky když jsem u babičky, tak objevím nějakou novou kombinaci chutí, která mě zaujme. Možná to bude tím, že babička mívá jiný výběr surovin, možná se tam více projevuje má kulinářská fantazie, kdoví :D Každopádně vždy, když tam jedeme na víkend, tak v sobotu i v neděli snídám to samé. A to právě proto, že v sobotu ráno vždy objevím něco, co mi chutná natolik, že to v neděli opakuji.
Teď to možná vypadá, že jsem objevila Ameriku. Ne, zas takový zázrak to opravdu není, suroviny jsou to opravdu naprosto běžné :D A z čeho se tedy ten můj zázrak skládá?
  • mléko
  • ovesné vločky
  • sezam
  • skořice
  • jablko
  • banán
  • vlašské ořechy nebo plátky mandlí
  • rozinky
Mléko dejte ohřát do hrnce a jakmile bude téměř vřít, přidejte vločky (množství dle toho, na jaké jste zvyklé). K nim přisypte asi 1 lžíci sezamových semínek a skořici dle chuti. Chvíli povařte a pak do kaše přimíchejte nakrájené jablko a banán. Ještě chvíli povařte, pak naservírujte do misky či na talíř, posypte rozinkami, ořechy a můžete vesele snídat :)
Pro mě je novinka hlavně ta část, kdy přidávám ovoce do kaše a pak ještě chvíli vařím. Vždy jsem ovoce přidávala studené až na hotovou kaši, ale takto to dostane opravdu úplně nový rozměr! U ořechů píšu vlašské nebo plátky mandlí - jednou jsem totiž měla mandle, ty však došly, takže druhý den už přišly na řadu vlašáky :D A ty byly naprosto bezkonkurenční! Domácí od babičky. Už mám velký pytel i doma :D Měla jsem je po delší době a maximálně si je teď vychutnávám. S ořechy z obchodu se nadají porovnávat :)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuji za všechny komentáře :) Odpovídám na ně tady na blogu ;)