pátek 8. února 2013

CHILLI CON CARNE

 Miluji luštěniny, rajčatová jídla i chilli, a proto je skoro až k podivu, že právě chilli con carne jsem dělala poprvé (nějaké směsi z konzervy vážně nepočítám).  Když jsem se na facebooku ptala na nápady, co z mletého masa, bylo mi právě toto jídlo doporučeno mezi prvními. A tak jsem už po čtrvté šla tento týden do obchodu, abych doplnila všechny suroviny a pustila se odhodlaně do toho :D No a výsledek mě překvapil, protože se to opravdu povedlo, bylo to k snědku a navíc perfetkně zasytilo :)



Budete potřebovat:
       na zhruba 3 porce


1 lžíci oleje
1 střední cibuli
1 větší stroužek česneku
1 červenou papriku
1 lžíci chilli
1 lžíci sladké papriky
360g mletého hovězího masa (například v Alberu lze sehnat za 65Kč s obsahem 99.8% masa a pod 10% tuku)
1 kostku hovězího bujónu
1 plechovku krájených rajčat
70g rajského protlaku
1 plechovku červených fazolí (nebo cca 200g předem uvařených fazolí)
1 lžičku cukru
10g hořké čokolády
sůl, pepř na dochucení 


Postup přípravy:
Do většího hrnce nalijte olej a krátce na něm orestujte na drobno nakrájenou cibuli a česnek. Po pár minutách přidejte na kostičky nakrájenou červenou papriku, 1 lžíci chilli a 1 lžíci sladké papriky. Opět promíchejte a krátce restujte. 

Další na řadu přijde maso. Přidejte ho k ostatním surovinám v hrnci a pořádně rozmíchejte. Jakmile je i maso orestované a dostane tu správnou barvu, přidejte rajčata, protlak a kostku bujónu rozpuštěnou v 250ml horké vody. Nezapomeňte promíchat, přikryjte pokličkou a na mírném plameni vařte asi 20 minut. Občas to zkontrolujte, zda se omáčka nepřichytává. Případně přidejte pár lžic vody, ale ne moc, aby směs nebyla příliš řídká :) 

Po 20 minutách přidejte fazole, které jste předem slili přes sítko. Zamíchejte a vařte dalších 10 minut. Pak už přichází na řadu závěrečné dochucení. Nejprve ve vzniklé směsi nechte rozpustit naši tajnou ingredience - hořkou čokoládu. Ta jídlu přidá nádech exotiky, ale určitě nebude přebíjet ostatní chutě. Dále osolte a opepřete dle chuti, přidejte ještě 1 lžičku cukru a máte oficiálně hotovo :)

Podávat můžete jen tak samotné nebo přidat přílohu například ve formě pečiva, pita chlebu, tortilly...já zvolila plátek celozrnného chleba. Příloha z obilovin je k luštěninám vhodná, jelikož díky ní tělo lépe využije rostlinné bílkoviny :)
 





Energetické hodnoty: 
na porci = 1/3 množství bez přílohy 
  • 1654Kj (394Kcal)
  • 32g bílkovin
  • 26g sacharidů
  • 18g tuků

Recept jsem čerpala z online Apetit magazínu: http://www.apetitonline.cz/recepty/793-chilli-con-carne.html
  

 




................................................................................................................................................................................


               FACEBOOK - STRÁNKA
                  FACEBOOK - SKUPINA
                      FORMSPRING

15 komentářů:

  1. To zní moc dobře :). Chilli con carne mi už dlouho plánuje udělat přítel a furt skutek utek :( :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak mu můžeš ukázat recept anebo to vzít do vlastních rukou :D

      Vymazat
  2. Vypadá to parádně teda, tyto směsi mám moc ráda! A ta barvička! Jsi šikulka! :))

    OdpovědětVymazat
  3. Teď jsem vařila jídlo na způsob chilli con carne - místo fazolí s červenou čočkou a místo chilli s kurkumou:) taky dobré!

    OdpovědětVymazat
  4. Dneska jsem zkusila k obědu a bylo to výborné :) Díky za tip.

    OdpovědětVymazat
  5. Vyborny recept,vcera jsem dojidala posledni porci:-) dekuji a jinak MOOOC fandim Tvym dvema blogum!!!!:-)

    OdpovědětVymazat
  6. ahoj, sehnala jsem jenom vepřové maso.. myslíš že se ty energetické hodnoty změní tak výrazným způsobem, že se vyplatí je přepočítat?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No řekla bych, že hovězí má méně tuku a více bílkovin, takže se to asi nějak změnit. Ale nějak radikální to asi nebude ;)

      Vymazat
    2. a není to divné dělat toto jídlo z vepřového? :D

      Vymazat
    3. Myslím, že ne. Klidně to můžeš udělat ;)

      Vymazat
  7. no myslím, že se mi to celkem povedlo :) tak díky za tip a přeji pěkný víkend :)

    OdpovědětVymazat
  8. Vyzkoušeno a paráda :) (i lehce pálivé!:) )

    OdpovědětVymazat
  9. Moc dobré, hlavně je důležitá ta tmavá čokoláda. Když jsem ochutnávala před přidáním čokolády, přišlo mi to trochu nakyslé. Ale jinak se moc vyvedlo. Dělala jsem z 350g masa a je to tak na 6 porcí. Včera jsem měla já a mamka k obědu, dnes já ještě jednu porci, to jsou celkem tři a řekla bych, že ještě polovina tam je :D Dám si k tomu plátek žitňáku a jsem full :)

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za všechny komentáře :) Odpovídám na ně tady na blogu ;)