neděle 17. února 2013

BAREVNÝ MIX CHUTÍ - BULGUR, KUSKUS, KUŘECÍ MASO, ZELENINA


 Taky máte rádi jídla "Co dům dal"? Plánovala jsem si na oběd udělat jednoduchou věc - bulgur se špenátem a kuřecím masem. Jenže v průběhu vaření jsem zjistila, že mi dochází bulgur i špenát :D Ono na jednu porci by to vystačilo, ale já jsem zvyklá si vařit obědy vždy na 2 dny. Takže jsem začala kombinovat, vzala zbytky různých potravin a vznikl z toho celkem slušný gurmánský zážitek. Velká dobrota :)


Budete potřebovat:

100g bulguru
40g kuskusu
1 kuřecí prso (cca 300g)
120g mraženého špenátu (používám sekaný - v takových těch kostkách či jak to nazvat :D)
150g mražené zeleniny (mrkev, hrášek, kukuřice)
2 stroužky česneku
lžíce oleje
10g másla
sůl, pepř


Postup přípravy:
Do hrnce nalijte vodu, osolte a přiveďte k varu. Jakmile voda vře, přidejte do ní bulgur i s kuskusem. Povařte asi 2 minuty, poté hrnec odstavte a bulgur i s kuskusem nechte dojít cca 20-30 minut pod pokličkou.
Kuřecí prso nakrájejte na nudličky, osolte, opepřete a orestujte na lžíci oleje. Přidejte na drobno nakrájený česnek a špenát. Nechte prohřát a přidejte i zbytek mražené zeleniny. Na závěr vše smíchejte s bulgurem, kuskusem a kouskem másla (10g).


Energetické hodnoty:
na porci = 1/2 z celého množství
  • 2112Kj (526Kcal)
  • 47g bílkovin*
  • 61g sacharidů
  • 10g tuků
*bílkovin je tam poměrně dost, protože tam je více kuřecího masa. Na něm klidně můžete ubrat. Já nechtěla zase nechávat v ledničce malé zbytky, tak jsem ho použila všechno ;)





................................................................................................................................................................................


               FACEBOOK - STRÁNKA
                  FACEBOOK - SKUPINA
                      FORMSPRING

3 komentáře:

  1. cous-cousu s masem a zeleninkou bych se ujedla! ale bulgur jsem ještě nechutnala :)
    perfektní

    OdpovědětVymazat
  2. Super, kuskus jsem chtěla dělat na zítra nebo na úterý k obědu, tak určitě zkusim i takhle s bulgurem :)

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za všechny komentáře :) Odpovídám na ně tady na blogu ;)